Vyhledat

4 tipy jak začít ráno

Vzbudíš se, otravný budík, ukopnutý prst, vylitý kafe na košili, pasta na zuby ti kápne na kalhoty… Snídat nestačíš a spěcháš na další schůzku. Zase. I když sis včera večer řekla, že takový ráno už nechceš, je to to u, here we go again..

Co když to jde změnit? Co když můžeš začít ráno prostě jinak? Pojďme se na to v článku mrknout!



Já podobný rána znam. Jsem máma a tak je to kolikrát ještě divočejší. Přesto jsem si za poslední měsíce zamilovala ranní rutinu a stále jí vylepšuji, obměnuji a i když jí někdy, vzhledem k okolnostem, nedám celou, tak mám radost, když se mi podaří alespoň NĚCO. To něco, co ti dá hned po ránu energii, radost a ten dobrý pocit, který si pak budeš chtít udržet celý den.

Nebudu ti lhát, chce to trochu tréninku, práce a času.

Takže se jdeme podívat na ty 4 slíbené tipy a na konci přidám jeden bonusový:


Vstaň dřív

Nastav si budík o půl hodiny, hodinu dřív. A i když se ti nebude chtít vylézt z postele, prostě to udělej. Najednou máš čas navíc, co s ním? Udělej něco, co tě baví, co ti přináší radost. Zacvič si, zatanči, něco si přečti, udělej něco, na co normálně “nemáš čas” nebo si ho spíš neumíš udělat. A nebo si prostě udělej v klidu snídani. Hlavně se nestresuj, protože máš čas navíc a tak můžeš dělat věci v klidu, bez lítání sem tam a spěchání…

Někdy nás právě po ránu může stresovat to, že něco nestíháme a že nevíme kam dřív skočit. Čas navíc ti to rozhodně ulehčí!


Zahoď mobil

Do telefonu koukáme pořád, prakticky někdy i celý den. Proč do něj koukat hned po probuzení? Zkus to udělat tentokrát jinak. Pusť si hudbu, nebo afirmace, jdi v klidu do koupelny, vyčti zuby a pleť. Pak si připrav snídani a kafe, nebo čaj. V klidu se usaď a vychutnávej si daný okamžik jen se svými myšlenkami. Můžeš si je klidně sepsat, to pomáhá mě. Ten instagram tam bude o hodinu pozděj taky, nic ti neuteče. Je super být v přítomnosti a chvíli vědomě.

Navíc když hned po ránu koukáš do mobilu a nasáváš všechny ty informace, ať chceš nebo ne ovlivní to opět celý tvůj den. Zkus se proto ráno zaměřit opravdu na sebe a svoje tělo.

Usměj se na sebe do zrcadla

Jednoduchý. Je k tomu potřeba něco víc? Tohle ti nezabere žádný čas navíc. Praktikuj to každý den. Třeba se ti to zpočátku může zdát “bláznivý” nebo “uhozený”. Ale věř mi, funguje to!

Můžeš se pochválit, jak ti to sluší, co se to na sobě líbí. Nebo si jen popřát “hezký den”!

Kvalitní snídaně

První jídlo našeho dne jsem tu zmínila už 2. No aby ne, jsem milovník snídaní! A rozumím, že to tak nemá každý. Pokud ale nesnídáš jen proto, že “nestíháš” zkus to teď změnit. Viz bod č. 1.

Nezapomeň, že je důležité si vychutnat snídaní v klidu, bez rušivých elementů, jako je mobil, nebo TV. A hlavně !!! snídaně z kvalitních potravin. Za prvé ti tvé tělo určitě poděkuje, když se budeš vyváženě a kvalitně stravovat, ale poznáš to určitě i na své energii a náladě. Já teda, když jsem hladová, umím být fakt protivná.

Zkus se zamyslet, co ti chutná a zároveň vyživuje tvé tělo. Po čem se cítíš opravdu dobře a nabije tě to energií. Ne, kafe není snídaně !!

A pokud chceš ráno opět ušetřit nějaký čas, připrav si snídani klidně v klidu večer. Můj tip jsou taky rychlé snídaně jako např smoothie, ovesná kaše s ovocem, nebo bílý jogurt s ovocem a oříšky. Taky nazpomeň na pitný režim a vypij po ránu sklenici vody a čaj. A vzhůru hydratované do nového dne!

Ráno jako Female Boss

Myslím si, že každá Female Boss začíná své ráno s úsměvem na tváři a těší se, co jí dnes zrovna čeká! A pokud ne, snaží se to změnit a hledat způsoby, jak si ráno zlepšit.

Jako bonusový bod mě nenapadá nic lepšího než ZÁKLADY RANNÍ RUTINY:

Když totiž něco opakujeme opravdu každý den a vytvoříme si z toho rituál, nejen, že se nám ty věci lépe plní, ale hlavně je děláme pravidelně! A pravidelnost je klíč.

A teď je opravdu jedno, zda jsi ranní ptáče. Já jsem rozhodně “tým sova” a rána pro mě dlouhou dobu byla velmi velmi náročná.

U mě se teď má ranní rutina mění v závislosti na tom, jakou mám fázi cyklu, nebo co mi do toho přijde, jak se zrovna s malým vyspíme. Každopádně je super mít stanovené priority (nemusí jich být hodně, klidne 2 nebo 3) a ty prostě splníš, ať se děje cokoliv! Já například nejdu přes to, abych si nevyčistila pleť a nedala si snídani! Klidně se zamysli, co je to právě u tebe.

Takže si vyber co ti po ránu dělá dobře, co ti vyhovuje a co máš ráda. Bez čeho prostě víš, že svůj den nezačneš. Sestav si klidně zatím jen ty 2-3 body, nebo klidně jeden a zbytek postupně přidávej, až se ti ty předchozí zajedou.

Ale začni! Hned dnes pokud čteš ráno a hned zítra pokud čteš během dne nebo večer. Věř mi, že až se za čas ohlédneš zpět, uvidíš pokrok.

Říká se, že ráno dělá den. Je na tobě jestli tomu věříš nebo ne. Pro mě je to, ale super příležitost jak začít, jak opravdu něco změnit.

Tak s čím začneš TY??


S láskou


40 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše