Úplně narovinu - byla jsem vždycky ta, která si myslí, jak stihne bambilion věcí za 2 hodiny.
Neměla jsem pojem o čase.
Myslela jsem, si, že když budu vstávat ve 4 a budu jíst po cestě v autě, budu super produktivní, protože ušetřím čas.
Což mě samozřejmě dostalo do studánky zbahnilé...
Když jsem se z ní celá smradlavá hrabala ven, přemýšlela jsem, jak věci uchopit, abych se do té prdele (prostě to řeknu) už nedostala 😀
A stalo se něco neskutečného - nejen že jsem zvládla daleko víc věcí než dřív, dokonce mám čas jezdit denně na svém koni, vídat se s rodinou a přáteli a večer mít energii na to být pro svého muže ženou 😘
1. SOUSTŘEĎ SE NA DNEŠEK
Nastav si téma pro každý den v týdnu.
Například - namísto skákání od jednoho k druhému (jeden trénink každý den, emaily ráno a odpoledne) mám dny rozřazené podle kategorií.
Pro příklad:
pondělí = CEO den (moje veškerá administrativa, porady..)
úterý = VIP Program - soukromé lekce Instagramu
středa = webináře + tvorba dalších lekcí pro FBC a AVOH
čtvrtek = tréninky koní
pátek = tvorba obsahu, focení, natáčení...
To mi umožňuje soustředit se na úkol, na kterém dělám, aniž bych se musela starat o cokoli jiného (protože to všechno má v mém týdnu své místo).
Pro každého (a konkrétní podnikání) to bude jiné, ale doporučuji si to nastavit tak, abys nemusela přeskakovat mezi jednotlivými úkoly a projekty a byla v takzvaném "flow" kdy věci plynou přirozeně a snadno.
2. PLÁNOVÁNÍ DLOUHODOBÝCH CÍLŮ
Vůbec mi není blbý si naplánovat v lednu dovolenou, na kterou se chci vydat v září.
Před tím, než jdu do něčeho naplno, musím být buď odpočinutá nebo s vidinou odměny / dovolené.
Proto pokud vím, jaký chci aby byl můj den a můj týden, mohu určit, jaký chci mít měsíc a celý rok.
Jakmile vidíš, co chceš dokázat a zažít, můžeš to rozdělit do malých úkolů během dní.
3. NASTAVENÍ
Mám nachystané oblečení na všechny aktivity na další den.
Mám na stole připravené světlo i stojan na mobil, abych se nemusela zdržovat.
Nevýhoda toho, když jsi super rychlá jako já je, že Ti super-rychle vypadne skvělá myšlenka, kterou jsi chtěla říct do stories dřív, než sis zapojila světlo a udělala make-up! 😄
Proto měj vše připravené (včetně jídla), ať neztrácíš čas ve svojí produktivitě.
4. PRAVIDLO 2 MINUT
V knize "Get Things Done" jsem objevila skvělou věc - co Ti zabere maximálně 2 minuty, udělej hned.
Proto si po sobě hned uklízím nádobí, když dojím apod.
Čistý stůl, čisté prostředí = K R E A T I V I T A
Nejsem magor na čistotu, ale jsem extrémní sebemrskač, když nejsem produktivní a organizovaná.
Vše má svoje místo. Pokud ne - vyhodím, daruju, nebo pro to uvolním místo stejným postupem.
O úklidu mluvím často, ale zjistila jsem, že ho mám v diáři každý den a možná proto to bude klíč k mému úspěchu.
Takže asi po milionté Tě prosím - vyházej všechno, co prostě není potřeba mít kolem sebe!
*miluju Tě, pořád jsme kámošky, jo? 😁💕
5. ŘÍKEJ "ANO" A "NE"
Říkej "ano" když musíš a "ne" když chceš.
Jop - čteš správně.
Přemýšlej nad tím tak, že odpověď ANO/NE přichází jen na dotazy, které sis Ty nevymyslela.
Někdo Tě o něco žádá.
Proto kývnu na to, co musím udělat. Jen tehdy.
Můj největší dlouhodobý strach je, že někoho zklamu.
Ale nejsem čokoláda, aby mně měl rád každý, takže občas "risknu" a řeknu NE.
Ve většině případech je to pochopeno a všechno dobrý.
ANO jsem říkala všem a vždy, abych ve svých začátcích získala zkušenosti.
Nyní toužím po zkušenosti nové - mít chvilku klid, tak si ho musím hlídat 😉
6. NÁKUPNÍ SEZNAM
Byla doba, kdy jsme s Mattim jezdili do obchodu i třikrát denně! 😲
Pracovně jsme byli už celkem úspěšní, ale večer před spaním nám tak nějak přišlo, že věci neděláme správně.
No bodejť!
Cárat tam a zpátky pro kafe..mléko..toaleťák.
Takového času vyhozeného navždy!
Mít všechno po ruce a nejančit, když něco chybí je pro můj klid a dobrý pocit doma (v práci) jako balzám na duši 😊
7. ZMĚNA MYŠLENÍ
Jestli Ti někdo říká, že bys měla dělat věci jinak nebo líp, ale neukáže Ti jak, zkus s ním společný čas omezit.
Máš právo zvolit si, kým jsi.
Máš možnost změnit svoje uvažování z minuty na minutu.
Rozhodni se, že jsi Female Boss.
Zjisti, kde Ti utíká čas a nech si pomoci.
Obrať se na zkušenější, mluv s lidmi a zjisti, jak mít věci pohromadě a žít v klidu, spokojeně a bez strachu z toho, co bude.
Jaký je Tvůj nejlepší tip nebo nástroj na organizaci?
Napiš mi na Instagramu nebo tady 🤩
Коментарі