Vyhledat

Dýchání

Všichni víme, že dech je důležitou součástí našich životů. Bez dechu by jsme zemřeli. V rutině každodenního života si ale často ani neuvědomujeme svůj dech a jeho hloubku. To nás může hodně ovlivňovat po psychické stránce, v podobě různých úzkostí, nebo panických záchvatů. Krom psychického stavu při nesprávném dýchání trpí také fyzické tělo, protože se dostatečně neokysličuje.


Dělejte to intuitivně

V běžném životě se nám vlivem různých traumatizujících událostí může stát, že v podstatě zapomeneme, jak dýchat. Pro začátek je dobré každý den se na chvilku zastavit a věnovat pozornost správnému způsobu dýchaní. Začněte třeba tak, že se budete nadechovat nosem a vydechovat ústy, alespoň pět minut denně. Uvidíte, že výsledný efekt vás překvapí. Celkově to zklidní váš organismus a psychicky se budete cítit lépe.


2 typy dýchání

Existují dva základní typy dýchání, které používáme každý den. Jedná se o dýchání hrudní a brániční. Při hrudním dýchání klesá a stoupá pouze hrudní koš. V případě bráničního dýchání se však hrudník nepohybuje, pouze břicho. Tento typ dýchání zároveň posiluje břišní stěnu, což je skvělý benefit.

Při hledání uvolnění bych doporučila využít spíše brániční dýchání, nýbrž nádech do břicha umožňuje nadechnout se o trochu více, než obvykle a stimuluje náš organismus a vnitřní orgány k lepší funkci.

Wim Hofova metoda

Kromě základních typů dýchání existují také ověřené dýchací metody, které zlepšují imunitní systém a snižují množství zánětů v těle, jako například vědecky podložená Wim Hofova metoda. Na YouTube najdete spoustu návodů jak na to, přímo od týmu Wima Hofa. Na videích je znázorněna dýchací bublina, jako audiovizuální průvodce, který vám pomůže udržovat rytmus a tempo během dýchacích relací.

Jedná se v podstatě o třicet hlubokých nádechů a výdechů, pak zádrž dechu na 1 minutu, nebo minutu a půl a nakonec nádech a zádrž dechu na 15 vteřin. Takhle opakovat tři kola.

Toto cvičení umožňuje kontrolovaně překysličit organismus člověka, a tím pádem změnit prostředí v těle z kyselého na zásadité, což znemožňuje různým virům a bakteriím dále fungovat.

Cvičení lze praktikovat i po požití alkoholu, protože okamžitě pomáhá odstranit toxické látky z těla pryč.

Spoustě lidem, co se léči s vážnými chorobami, jako například roztroušená skleróza, či rakovina, pomohla tato metoda upravit a stabilizovat zdravotní stav.

I zde jsou ovšem nějaké kontraindikace, o kterých by člověk měl vědět, než se do cvičení pustí. Nedoporučuje se těhotným ženám, lidem, kteří se léči s vysokým tlakem, onemocněním srdce (prodělání infarktu, mrtvice), nebo epileptickými záchvaty. Tato metoda prokazatelně zlepšuje i psychický stav člověka, eliminuje panické ataky a úzkosti.


Kdo je Wim Hof? Člověk, který překonal mnoho světových rekordů v oblasti otužování a dýchání. A na základě svých celoživotních poznatků sepsal jedinou knihu, kde vysvětluje celou svou metodu.

Jeho cesta započala v okamžiku, kdy jeho žena trpící schizofrenií spáchala sebevraždu a on tak zůstal sám se čtyřmi dětmi. Rozhodl se přijít na kloub léčení psychických nemocí bez pomoci antidepresiv, a tak postupně vytvořil systém dýchacích cvičení v kombinaci s otužováním.


Tuto knihu doporučuji přečíst, pokud chcete zapracovat na svém zdraví (fyzicky i psychicky) a rozvinout svůj potenciál.


Vaše Kristý ❤️

50 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše