top of page
Obrázek autoraFemale Boss

Jak získat víc sledujících na Instagramu


Na čísle nezáleží. Každému radím:

"Budeš mít raději 1000 sledujících a 0 zákazníků, nebo 100 sledujících a 10 zákazníků?"

Je důležité mít na své sledující od začátku vliv.


Influence = vliv (Influence Boss e-kurz)


Takže když někomu něco na Instagramu doporučíš

(ať už vlastní produkt/službu nebo někoho jiného), sledující neváhá a okamžitě nakupuje.

1. Určení ideálního zákazníka

I když je pravděpodobně Tvá nabídka vhodná pro všechny, vyber a popiš si jednoho konkrétního člověka a během tvorby obsahu na něj neustále mysli - co dnes potřebuje slyšet? Co ho pobaví? Co mu vyřeší problém?

2. Kvalitní fotky a videa

Někdy (skutečně jen někdy!) je dobré sdílet i autentickou, nepovedenou, trochu rozmazanou fotku do svého feedu. Vždy mysli na celkový dojem, jaký z Tvého profilu sledující bude mít. Hlídej si světlo, ostrost a barvy. Není nad investici do profesionálního focení.

3. Hashtagy

Klíčová vyhledávací slova mohou na Tvůj profil přivést Tvého ideálního zákazníka 24/7. Vybírej je pečlivě. Testuj. Rotuj mezi skupinami hashtagů každý měsíc, ať si Instagram nemyslí, že jsi spam. Obecně platí - NE stejné skupině hashtagů víc než 1 x 7 dní.


Sdílíš 2 x týdně? Super! Vymysli 60 hashtagů (2 skupiny po 30) a přidávej je pod své příspěvky. Pokud budeš potřebovat v týdnu sdílet obsah i potřetí, vymysli nových 30.

Celá strategie na hastagy na Tebe čeká v E-kurzu: Jak na Instagram marketing.

4. Komunikuj

Odpovídání na DM zprávy na Instagramu je stejné jako zvednout telefon ve Tvé prodejně.

Je to Tvůj zákaznický servis. Pamatuj také, že máš možná jiný e-mail spojený s Instagramem a tak pravidelně kontroluj i ten - Tvoji sledující se na něj dostávají z tlačítka "Email" na Tvém profilu.

5. Konzistence

Vytvoř si plán obsahu, ať nemusíš každý den vymýšlet, co dnes sdílet. Mít obsah připravený dopředu je jediná možnost, jak být pro své sledující na platformě denně a zároveň zvládat všechny business úkoly, které za den musíš stihnout. Konzistence buduje důvěru. Mysli na to, že pokud nebudeš konzistentní, Tvoji sledující na Instagram ve volné chvíli i tak přijdou.

A půjdou hledat, koho tento den sledovat namísto Tebe..!

6. Instagram Stories ( = Příběhy)

Vytvářej zábavné příběhy z Tvého běžného dne. Vždy pamatuj - bude toto považovat můj ideální zákazník za inspirativní/poučné/motivující? Pokud ne, asi bych sdílení ještě zvážila.. Na druhou stranu - je to Tvůj příběh. Tvůj den.. Dovol sledujícím Tě víc poznat.

7. Soutěže

Uspořádáním soutěže na Tvém profilu získáš mnoho sledujících, ale musíš si hlídat podmínky pro pořádání soutěží na Instagramu. Bohužel se Ti také může stát, že se na Tebe nalepí příliš mnoho "čumilů" a už ne tolik ideálních zákazníků. Výhra by by měla být něco, co chce pouze Tvůj ideální zákazník.

8. Tvoje bio = Tvoje vizitka

Neboj se smajlíků a vtipných spojení. Své bio můžeš upravovat dle libosti (pozor na změnu jména profilu, to má svá časová omezení). Mluvím o popisu. Měl by být jasný a trefný. Klidně může vyzývat ke globální změně a určitě by měl obsahovat odkaz na Tvou stránku na webu, ze které se přímo objednává. Nenech své sledující bloudit po úvodní stránce Tvého webu.

9. Žádná nuda

Instagram není rozšířením Tvého webu. Je to sociální síť. Buď svá. Jestli se Ti nelíbí, jaká jsi, když jsi svá, jdi za odborníkem. Já Ti říkám, že jsi skvělá a že když se to líbí Tobě, Tvému ideálnímu zákazníkovi se to bude líbit taky. Hlavně se vyvaruj klišé, která tam zazněla už miliardkrát a všechna moudra zaobal do hlasu Tvé značky.

Mysli na to, že jsi Influence boss!

10. Texty pod posty

První věta musí zaujmout pozornost. Další text je na Tobě. Klidně piš posty jako do svého deníčku, jen mysli na to, aby se v tom dalo zorientovat a snadno číst. Prázdné řádky mezi odstavce a smajlíci udělají Tvůj příspěvek snadný ke konzumaci :)

11. Sdílej ve správném čase

Toto se mění téměř každý den. Dříve platilo - sdílej v čase nejvyšší aktivity - nyní už nikoli. Musíš otestovat čas, kdy je výhodné sdílet. Věčná škoda, když si dáš práci s obsahem, který pak téměř nikdo nevidí, protože algoritmus tento vzácný kus obsahu nikomu neukáže.

Víc se dovíš ve Female Boss Clubu :)

12. Sleduj ostatní

Tvoř vztahy - sleduj a komunikuj s ostatními. Můžeš sedět doma a čekat, kdo zazvoní, nebo vyjít ven mezi lidi a zahájit konverzaci. Ne každý se bude chtít vykonávat, ale udělat první krok je na Instagramu běžné a super funkční.

13. Instagram Video

Nahraj delší video a sdílej ho. Může to být pohled do Tvého zákulisí. Kus přednášky nebo vlog. Videa vládnou Instagramu - mrkni na Workbook zdarma na hlavní stránce :)

14. Instagram Reels

Nahraj krátké (max. 60 vteřin) video a sdílej jako "Sekvenci / Reel".

Když budeš Reels tvořit, algoritmus Tě bude milovat.

15. Instagram Live

Nejrychleji získáš důvěru tím, že ukážeš svůj obličej a promluvíš ke svým sledujícím v živém vysílání. Pokud máš strach, můžeš nyní pozvat až 3 další přátelé do jednoho vysílání!

16. Branding

Snaž se vystoupit z řady. Vytvoř obsah takový, aby při prvním zobrazení hned sledující věděl, že tento kus obsahu je od Tebe. Není to životní rozhodnutí - máš nápad? Vytvoř obsah a testuj! Instagram je rychlá platforma, proto můžeš celkem rychle a často měnit barvy, fonty i celkový dojem.

A přesně toto je také obsaženo v e-kurzu Influence Boss 🥳

17. Lokalita

Před sdílením příspěvku vždy zadej lokalitu - je to další vyhledávací možnost pro sledující, kteří o Tobě ještě nevědí.

18. Označování lidí

Domluv se s nějakou Insta - kamarádkou a dejte jedna druhé bonus tím, že každá svým sledujícím představíte tu druhou. Nezapomeň označení přidat do textu pod post i samolepkou označení v obrázku.

19. Výběry

Výběry z příběhů jsou must have Tvého profilu. Vyber ty nejlepší příběhy, díky kterým Tě nový sledující blíž pozná. Pravidelně je aktualizuj.

20. Průvodce

Svoje nejlepší příspěvky dej do jednoho Průvodce a přidej k nim úderný nadpis, ať sledujícím neunikne, v čem jim sledování Tvého profilu může pomoci. Vytvoř průvodce na různá témata (jako je o Tobě, Tvoje rady a tipy, Tvoje nabídka, tipy na dárky apod.)


Šéf Instagramu doporučuje nyní sdílet 2x denně do stories a 2x týdně do feedu. Zatím stále platí sdílet tak, abys dokázala být konzistentní. Nedoporučuji sdílet víc postů denně.

A co dělat když nemáš chuť sdílet nic? Přesto můžeš růst! Máš na to celý seznam tipů ve lekci "Plán obsahu" ve Female Boss Clubu 💋


Tak zase příště 💕 jo! A jestli potřebuješ s něčím na Insta pomoci, neváhej mi napsat

Barbora 😍 🦄



Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comments


bottom of page