top of page

Spolupráce na Instagramu


influence marketing
Spolupráce na Instagramu


Spolupráce s influencery na Instagramu může být tvým průvodcem ke slávě. Jak se dostat k těm správným lidem a jak tuto výhodnou spolupráci využít?


Nejde o čísla

Během těch let, co školím Instagram, jsem už měla desítky influencerů a pokaždé když mi někdo s desítkami (nebo dokonce stovkami 😳) tisíc sledujících napsal o spolupráci, měla jsem knedlík v krku 😅


Takový člověk ale nenapíše, když mu všechno funguje, viď... Tak jsem se na to podívala pořádně a zjistila jsem jeden zásadní fakt...


Čím víc lidí účet sleduje, tím menší jsou vazby a důvěra mezi influencerem a komunitou.


Pokud je influencer z masa a kostí, nemá žádnou možnost stihnout reagovat na všechny zprávy a komentáře, které mu jeho sledující dávají.


Což je škoda, ale také vysvětlení toho, proč nemá smysl svou značku propagovat přes influencera, který má sice velkou sledovanost, ale nemá vliv.


Vliv má přirozeně někdo, kdo se svou komunitou intenzivně komunikuje a v tom je krása menších influencerů s pár stovkami nebo pár tisíci sledujícími.


Navíc potřebuješ najít influencera, který má stejnou cílovou skupinu jako Ty.


Jestliže influencer je Tvoje cílovka, ale jeho sledující ne, nebude vám spolupráce fungovat.


Tvoje jméno, Tvoje značka

Zamysli se, čím se odlišuješ Ty.

Čím jsi zajímavá Ty pro influencera?

Proč je podle Tebe pro vybraného influencera nabídka zajímavá?

Kde se potkáváte?

Kolem tohoto bodu budeš komunikovat. Podobně jako při hledání práce se zaměřujeme na to, abychom o firmě zjistili dopředu co nejvíc informací a na pohovoru překvapili naším zájmem.


Kreativita

Influenceři milují, když se mohou stát součástí něčeho neobvyklého.

Možná je Tvoje nabídka něco extra, možná ne - v tom případě z toho něco extra udělej!

Například domluv natáčení s někým, kdo tvoří originální a nápaditý video obsah.

Když ukážeš svou nabídku a přiložíš video, které by influencer chtěl mít taky, změní se jeho oči v hvězdičky 🤩


Pravidla

Spolupráce musí mít jasná pravidla, termíny, částky a zpětné hodnocení.

Poraď se klidně s právníkem nebo profesionální firmou.

Nespoléhej na sympatie, je to byznys.

Existuje mnoho podob spolupráce a odměny (barter/sleva pro sledující/..)

Domluvte se na tom nejlepším pro obě strany.

Z mého pohledu influencera je zásadní alespoň malá sleva pro moje sledující v podobě slevového kódu.



Vztahy

Pro jakoukoli dlouhodobou spolupráci je dobré si svého klienta, hýčkat.

Čím víc času a pozornosti mu dáš, tím více se bude snažit vymyslet lepší propagaci Tvého produktu.

Pouhým zasláním produktů vztah nevzkvétá.

Máte stejný zájem a budování vztahů je pro nás lidi důležité, proto se bavte, ptejte a zajímejte 💕


10 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page